Osoby które mają dość zmian trądzikowych, powinny zwrócić swoją uwagę na dietę. Po pierwsze, niekorzystne jest spożywanie dużych ilościach białego pieczywa – może to prowadzić do gnicia resztek w jelitach i zatruwania organizmu od środka. Pieczywo (i pozostałe węglowodany łatwo przyswajalne) podwyższają poziom glukozy we krwi, który następnie spada. Wtedy czujemy apetyt na rzeczy których raczej powinniśmy unikać w diecie trądzikowej.

Słodycze także pogarszają stan skóry – zawierają zarówno puste kalorie jak i dużo barwników oraz przede wszystkim cukru. Potwierdzone jest nasilanie się zmian trądzikowych po spożyciu takich słodyczy jak czekolada czy chałwa.

Przyprawy które powodują gwałtowną reakcję – takie jak pieprz, ostra papryka, a także sól i glutaminian sodu szkodzą skórze – pod ich wpływem mogą pojawiać się kolejne zmiany. Najgorszym pożywieniem są produkty wysoko przetworzone – takie jak chipsy, które są czynnikiem wybitnie źle wpływającym na naszą skórę.

U innych osób na nasilenie zmian wpływa spożywanie mleka i nabiału – jeśli zauważysz że zmiany nasilają się u ciebie pod wpływem produktów mlecznych, powinieneś je spożywać w jak najmniejszych ilościach.

Aby organizm mógł się samodzielnie oczyszczać, musimy dostarczyć mu odpowiednią ilość płynów. Zwróć uwagę na to co pijesz – podstawowym składnikiem Coca- coli czy soków – które określane są jako zdrowe – jest cukier. Lepszym napojem dla osoby z trądzikiem będzie zielona herbata, yerba mate lub woda. Bardzo dobrze sprawdzają się także herbatki ziołowe – które pomagają oczyszczać krew oraz poprawiają pracę nerek i wątroby. Gdy problem wiąże się z zanieczyszczeniem organizmu, warto zamienić słodkie napoje na herbatkę z fiołka trójbarwnego, pokrzywy, kłącza perzu oraz korzenia mniszka.

Comments are closed.